A A A

ANUNȚ concurs pentru ocuparea funcțiilor publice vacante de asistent judiciar/asistentă judiciară în cadrul Grefei Secretariatului

02 January 2024 | 235

ANUNȚ

JUDECĂTORIA CHIȘINĂU anunță concurs pentru ocuparea funcțiilor publice vacante în cadrul Grefei Secretariatului

 

  1. În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Judecătoria Chișinău anunță concurs pentru ocuparea funcției publice vacante în cadrul Grefei Secretariatului, după cum urmează:
  1. Asistent Judiciar/asistentă judiciară

Scopul general al funcției:

Contribuirea, asistarea și acordarea sprijinului necesar judecătorului la înfăptuirea actului de justiție

 

Sarcinile de bază ale funcției publice:

- Pregătirea actelor normative și informației necesare judecătorului pentru examinarea cauzelor;

- Verificarea actelor prezentate de către participanții la proces;

- Elaborarea proiectelor de acte procesuale;

- Asigurarea depersonalizării hotărârilor judecătorești și publicarea lor pe pagina web a instanței judecătorești

 

Cerințele specifice pentru ocuparea funcției publice:

 

Studii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul juridic

 

Experiență profesională: 2 (doi) ani experiență profesională în domeniul juridic.

 

Cunoștințe:

  • cunoaşterea legislaţiei RM;
  • cunoaşterea limbii de stat;
  • cunoașterea limbilor oficiale de comunicare interetnică vor constitui un avantaj;
  • cunoaşterea altor limbi de circulaţie internaţională vor constitui un avantaj;
  • cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet

 

  1. Tip angajare: perioadă determinata/nedeterminata
  2. Salariul: de la 11750 lei (brut)

 

  1. CERINȚELE DE BAZĂ PENTRU CANDIDAȚI:

 

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; 

b) posedă limba română; 

c) are capacitate deplină de exerciţiu; 

d) nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 

e) este apt/aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; 

g) în ultimii 5 ani nu a fost destituit/destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

i) nu este privat/privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

 

 

  1. Persoanele interesate vor depune dosarul de concurs în biroul  nr.4 etajul 5 str.Zelinski 13 mun.Chișinău.
  2. Dosarul de concurs mai poate fi depus: prin intermediul oficiului poștal la urmatoarea adresa: mun.Chișinău str.Zelinski 13 biroul nr.4 etajul 5 MD 2038, fie prin e-mail la adresa jchisinau@justice.md

 

Dosarul de concurs va conține următoarele acte:

  1. formularul de participare completat și semnat olograf conform Anexei la Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009;

https://www.legis.md/UserFiles/Image/RO/2021/mo239-248md/an_1-1_201.doc

  1. copia de pe buletinul de identitate;
  2. copiile de pe diplomele de studii (cu suplimentul) și de pe certificatele de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  3. documente ce atestă experiența profesională în domeniu (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019), extras al ordinului de încetare a raportului de serviciu autentificat, pentru perioada de după 01.01.2019;
  4. cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale). În acest caz candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire;
  5. certificatul medical - forma 086 (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere);
  6. referința de la ultimul loc de muncă (opțional);
  7. consimțământul privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
  8. declarația pe propria răspundere privind unele restricții la angajare;

NOTĂ:

  •  Daca cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md Formularul de participare va fi generat și completat automat în baza datelor din cererea electronică;
  • Copiile de pe documentele specificate la lit. b), c), d) pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității lor.
  • în cazul în care dosarul de concurs se depune prin poșta sau e-mail această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs, de asemenea, documentele expediate prin adresa de e-mail urmează a fi completate deplin, formularul de participare și declarațiile pe propria răspundere (după caz) să fie semnate de persoana participantă la concurs, să fie scanate și salvate în format pdf.
  1. Termenul-limită de depunere a documentelor de participare:

 

19_ianuarie 2024, ora 16.00

Date de contact:

Telefon: 022 52 24 24

E-mail: jchisinau@justice.md
Adresa poștală: Judecătoria Chișinău  str. Zelinski, 13, etajul 5, bir. 4

            Persoana de contact: Masalov Silvia, specialistă principală Direcția Resurse Umane.

  1. Lista bibliografiei, ce poate fi consultată în vederea pregătirii pentru concurs:

 

  • Constituția RM;
  • Codul Muncii nr.154 din 28.03.2003;
  • Legea nr. 514-XIII din 06.07.1995 privind organizarea judecătorească
  • Legea integrității nr. 82 din 25.05.2017;
  • Legea 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal
  • Legea taxei de stat Nr. 213 din 31.07.2023

Acte legislative specifice domeniului serviciului public:

  • Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative;
  • Legea nr. 148 din 09.06.2023 privind accesul la informațiile de interes public;

Acte normative în domeniul de specialitate:

  • Instrucțiunea cu privire la activitatea de evidență și documentare procesuală în judecătorii și curțile de apel, aprobata prin Hotărîrea Consiliului Superior al Magistraturii nr.142/4 din 04.02.2014;
  • Codul administrativ nr. 116 din 19 iulie 2018;
  • Codul penal 985 din 18.04.2002;
  • Codul de procedură penală nr.122 din 14.03.2003;
  • Codul civil  nr.1107 din 06.06.2002;
  • Codul de procedură civilă nr.225 din 30.05.2003;
  • Codul contravențional nr.218 din 24.10.2008