A A A

Rezultatele sondajului de evaluare a satisfacției justițiabililor cu privire la activitatea instanței de judecată

09 Octombrie 2024 | 70

În perioada iulie-august anul curent, la Judecătoria Chișinău a fost realizat sondajul, care a avut scopul de a evalua gradul de satisfacție al justițiabililor în raport cu activitatea judecătoriei și de a colecta recomandări pentru îmbunătățirea acesteia.

Desfășurarea anuală a sondajelor în rândul justițiabililor are loc în vederea îmbunătățirii accesului la justiție al justițiabililor, or rezultatele sondajului reflectă eforturile continue ale Judecătoriei Chișinău de a îmbunătăți accesibilitatea și calitatea serviciilor oferite justițiabililor. Pe termen mediu și lung aceasta va contribui la o justiție de calitate pentru toți cetățenii.

În acest sens, judecătoria își propune să modernizeze activitatea instanței, pentru a asigura o interacțiune eficientă pentru toți cei care apelează la serviciile sale.

Ca urmare a desfășurării sondajelor anuale de evaluare a satisfacției justițiabililor cu privire la activitatea instanței de judecată pe parcursul ultimilor ani, s-a constatat că, mijloacele de comunicare utilizate pentru a contacta cu direcțiile/secțiile/serviciile din cadrul instanței sunt prin:

- prezentarea fizică în proporție de 28%,

- posța electonică (email) este utilizată de circa 26%

- utilizarea paginii web și a telefoniei câte 16%

- prin intermediul poștei terestre 12%.

Potrivit respondenților cele mai apreciate aspecte în relația cu instanța de judecată sau direcția/secția/serviciul din cadrul instanței sunt următoarele:

- Atitudinea angajaților instanței de judecată – 63%

- Calitatea răspunsurilor oferite de angajații direcțiilor serviciului de evidență și documentare procesuală – 63%

- Ușurința accesării materialelor din dosare – 67%

- Accesibilitatea angajaților instanței de judecată – 60%

 

Referitor la activitatea Judecătoriei Chișinău, potrivit respondenților cele mai apreciate aspecte în activitatea judecătoriei sunt următoarele:

- 49% servește interesului public/apără interesele cetățenilor;

- 47% este eficientă, dă rezultate;

- 44% este echitabilă, bazată pe dreptate și adevăr;

- 36% este transparentă.